středa 28. září 2011

Korsika GR20 pro starší a pokročilé, protože mladší by to nedali-část II.

VII. den-15 km (84 km)-nahoru 850 m (4350 m)-dolů 200 m (3850 m)-Vizzavona-Ref. de Capannelle
Celou noc nám krásně pršelo, ale ráno to vypadalo lépe, tak jsme posnídali s cyklistama, nabalili nové zásoby, rozloučili se s Horalem Lubošem, který si den předtím pohmoždil záda, stejně tak toni se vrátila k cyklistům a tak jsme vyrazili na druhou půlku. Bylo to hnedka pěkně do kopce, na jehož vrcholu jsme dali oběd a bohužel začalo pěkně lít, takže až na chatu jsme šli ve slejváku doplněném silným větrem. Nikomu se nechtěli stavět stany, tak jsme se různě rozprostřeli po místních stanech, chatách a chatičkách, jen na Sysla to vyšlo spát ve vlatním. Zimu a mokro jsme nakonec zahnali na baru vínečkem.

VIII. den-16 km (100 km)-nahoru 1050 m (5400 m)-dolů 650 m (4500 m)-Ref. de Capannelle-Ref. de Prati
Po mrazivé a divoké noci se už na nebi ukáualo opět sluníčko a my tak již zase v dobré náladě pokračovali krásným traverzem do hospody na oběd a následně do prudkého kopce k nečekané krásnému tábořišti, ze kterého byl krásný výhled na moře. Jen tu trochu více foukalo, tak jsme pořádně kotvili stany a sázeli se, zda ten Syslův přežije alespoň do půlnoci.

IX. den-11 km (111 km)-nahoru 650 m (6050 m)-dolů 700 m (5200 m)-Ref de Prati-Ref. d´Usciolu
Celou noc byla kaltna jak hyjena a větrno jak studeno, ale vydrželi jsme my i Syslův stan. Následně jsme společně všichni dosáhli vrcholu Punta della Cappella 2041 m n.m. a pokračovali po ostrém hřebínku nahoru a dolů celý den až na chatu. Zde to byl trochu souboj o místo a nakonec nezbylo jen na mě a na Elenu, tak jsme byli nuceni pít víno dlouho do noci, než se pro nás našel prázdný stan. Elena spokojeně usla a já se ještě družil s místníma, takže jsem ten stan zase málem propil. Sysel mi notně sekundoval, až z toho vznikla nová hospodská poloha - vyvažovač.

X. den-16 km (127 km)-nahoru 800 m (6850 m)-dolů 1040 m (6240 m)-Ref. d´Usciolu-Ref. d´Asinao
Ráno trochu bolela hlavička, ale velmi rychle jsem vystřízlivěl, když za mnou přišel Francouzký kamarád z večera, že se už 2 hodiny pátrá po starší Francouzce, tak jsme počkali na vrtulník, udělali rojnici, pak ji hledali v rokli, ale stále nic. Nastoupila vrtule s termovizí, já byl propuštěn. Později jsem se dozvěděl, že ji ještě živou nalezli na dně jiné rokle a snad i zachránili. Já zatím běžel za svou skupinou, ale doběhl jsem je až pozdě. Oni nám totiž soudruzi přeznačili trasu a tak jsme museli mimo mapu improvizovat a nakonec se nám po menším dobrodružství podařilo najít zkratku zpět kolem prasat a my to celé dali na původně naplánovanou chatu, ačkoli je to normálně na dva dny. Úspěch jsme samozřejmě řádně oslavili :-)

XI. den-10 km (137 km)-nahoru 600 m (7250 m)-dolů 550 m (6790 m)-Ref. d´Asinao-Col de Bavella
Poslední den krásný jako všechny ostatní a my si tak mohli dát závod na poslední kopec mezi vápencové věže. zde jsme se řádně pokochali, překonali poslední nástrahy v podobě řetězů a přivítali jsme se s Toni a Lubošem, kteří nám přišli naproti. Nakonec jsme doklopítali až do sedla Bavella, kde na nás čekal Váva s pivem a autobusem, aby nás odvezl do kempu. Já se teda ještě zdržel chvíli lezením, ale na závěrečný večírek jsme byl připraven a v plné síle, takže jsem si pak ani nevšiml, že začalo pršet a už neni co pít :-)

Další den jsme se vypravili do Bonifacia, do krásného města vystavěného na bílých vápencových útesech. Pěkně houpavou lodičkou jsme se projeli podél pobřeží, do jeskyně s mapou Korsiky i k zrnku písku, což je ve skutečnosti blok skály velký asi jako 11. patrový panelák se třemi vchody. Po lodičce jsme zašli do města na oběd, poté zajeli nakoupit zásoby na večer a pak odjeli do Solenzary na pláž. Konečně jsme se opět vykoupali v moři, zablbli ve vlnách, udělali si společnou večeři, trochu popili, nemohlo chybět ani noční koupání a noc prožili doslova na pláži u ohně.

Poslední den začal s krásným východem slunce nad mořem. Po snídni jsme se přesunuli do Bastie a nákupama s oběde prožili poslední chvíle na Korsice. Díky moc partě, co na něm se mnou byla, to ani tak nebyla práce, jako spíše dovolená :-) Proto GR20 všem vřele doporučuji!!!

Fotografie ze zájezdu naleznete zde: FOTKY

PS: pokud se vám na zájezdu líbilo a budete se hlásit na další, tak mi moc moc pomůže, když do přihlášky napíšete, že se hlásíte na mé doporučení a zároveň mě o tom napíšete mejla, díky moc Mára (je mi to trapný, ale krize je krize)

Žádné komentáře:

Okomentovat