pátek 25. září 2009

Korsika - díl II. aneb jak nám patřili hory i pláže

VII. den-15 km (84 km)-nahoru 850 m (4350 m)-dolů 200 m (3850 m)-Vizzavona-Ref. de Capannelle
Po noci, kdy nám vedle stanu celou noc vyl pes, jak kdyby mu kuna okusovala vejce, jsem chtěl koupit česnek, narvat mu ho do nosu a udělat si z něho čerstvou pečínku. Namísto toho jsme ale posnídali těstovinový salát od cyklistů, opět nabalili naše batohy a začali stoupat nahoru do sedla Bocca Palmente. Cestou nám trochu bloudili Sísa s Pavlem, ale sami se rádi zase našli a tak jsme si v sedle mohli vychutnat obídek. Následoval pohodový traverz skrze krásné lesy až k chatě, která byla konečně dobře zásobena a tak jsme po večeři zasedli v hospůdce a prohrávali dáky kartám postupně jedno víno za druhým . . . samozřejmě nemohl chybět domácí sýr a salám figatelli (uzená klobása s vepřovými ledvinkami, srdcem a játry).

VIII. den-16 km (100 km)-nahoru 1050 m (5400 m)-dolů 650 m (4500 m)-Ref. de Capannelle-Ref. de Prati
Přes noc se nám poprvé trochu ochladilo, ale sluníčko přes den nás opět zahřívalo při pohodové etápce skrze lesy a louky. Jen odpoledne nás čekal docela drsný výstup, který byl navíc o 200 výškových metrů vyšší, než jsme původně mysleli (že by soudruzi chybovali?). Naštěstí jsme si s tím také poradili a nahoře nám byl odměnou výhled na moře jako na dlani. Navíc tábořiště bylo na krásné louce, kde byla spousta koní a jako bonus nechybělo v dálce moře. Paráda. Dali jsme si zase vínko, ale hlavně jsme vyrobili z obalů na spacáky perfektní fotbalovou mičudu, díky níž jsme sehráli mezi stany neuvěřitelné a nezapomenutelné utkání. Dokonce bylo na tribuně vyprodáno :-) A zahraniční novináři neváhali použít i taková slova jako například "crazy".

IX. den-11 km (111 km)-nahoru 650 m (6050 m)-dolů 700 m (5200 m)-Ref de Prati-Ref. d´Usciolu
Zase nám začalo foukat, ale probudilo nás sluníčko vycházející přímo nad mořem, no nádhera. Společně jsme pak v tom vichru vystoupili na náš společný vrchol Punta della Cappella-2041 m n.m. Pak to bylo celé dopoledne pořád nahoru a dolů po skalnatém hřebeni až do sedýlka na oběd. Každý pojal pauzu po svém. Maty se natáhl jako Korsické prase, já stavěl most přes řeku Kwai, Pepa jedl jeho salám s tvrdou bagetou, Milhaus oblíbené sušenky, Helča stále pózovala jako modelka a Sísa s Pavlem se šli ještě trochu projít. Odpoledne nás čekal ještě jeden velký kopec nahoru a sestup dolů na chatu. Večer jsme chvilku poseděli, počkali až dorazí k naší skupině moji kamarádi Francesco s Kačkou, nechali si od chataře nalét místní kořalku přímo do chřánu a šli pokojně spinkat.

X. den-16 km
(127 km)-nahoru 800 m (6850 m)-dolů 1040 m (6240 m)-Ref. d´Usciolu-Ref. d´Asinao
Od rána jsme zase mazali trochu po hřebenu až jsme sešli do bukových lesů, jež zase po chvíli vystřídaly překrásné louky, jenž končily rozpadlým lanovým mostkem, který jsme museli chtě nechtě překonat. Pak jsme si dali oběd u pramene a od něho následoval další prudký výšlap na obávaný kopec Monte Incudine. Z něho teda pak na chatu ještě obávanější sestup po obrovských sešikmených plotnách. Do toho všeho kde se vzala, tu se vzala, bouřka jako prase. Tak sem se orosil, přebalil batoh a mazal znova nahoru naproti Síse s Pavlem. Ty jsem naštěstí zastihl přímo na vrcholu a hnal je dolů jako ovce na pastvu, až Pavel klel, že takhle rychle v životě ani neběžel. Bouřka se kolem nás točila zleva zprava, ale naštěstí nás nakonec nedohonila. Večer jsme to společně všechno oslavili, jak jinak než u karet :-)

XI. den-10 km (137 km)-nahoru 600 m (7250 m)-dolů 550 m (6790 m)-Ref. d´Asinao-Col de Bavella

Poslední den v horách nám začal opět pohodově, v dálce zněla bouřka, nám svítilo slunce a šlapali jsme pěkně po rovině. Pak ale přišel poslední velký kopec a nám všem dobře známé funění a pocení. Nahoře nás za odměnu čekaly výhledy na vápencové věže. Cestou jsme museli ještě použít řetězy pro překonání takové malé skalky. Místo kochání a focení jsme však opět museli prchat dolů, neb se nad námi začaly zase honit mraky. Tam na nás už čekal bus s vychlazeným pivem, takže jsme si udělali společnou závěrečnou fotečku a pak přes Zonzu jeli do kempu. Zde proběhla dokonalá očista těla, takže už jim sprchy moc neodtékají. Večer jsme pak hráli volejbal a udělali jsme pořádnou párty, takže když nás chtěli vyhodit, ať si jdeme dělat bordel za vrata kempu, tak jsme prostě vrata od kempu přesunuli před nás :-)

Další den jsme se vypravili do Bonifacia, do krásného města vystavěného na bílých vápencových útesech. Lodičkou jsme se projeli podél pobřeží, do jeskyně s mapou Korsiky i k zrnku písku, což je ve skutečnosti blok skály velký asi jako 11. patrový panelák se třemi vchody. Po lodičce jsme zašli do města na oběd a po menší přetahované se závorou na parkovišti (nakonec se skoro sama dobrovoně zvedla) jsme odjeli do Solenzary na pláž. Konečně jsme se opět vykoupali v moři, zahráli si beach volejbal, večer grilovali a noc prožili doslova na pláži u ohně a několika kanistrů vína.

Poslední den začal sice s bolavou hlavou, ale zato s krásným východem slunce nad mořem. Opět jsme se šli vyblbnout do vln a pak si i zahráli fotbálek přímo na pláži (fuj, pěkná fuška). Odpoledne jsme se přesunuli do Bastie a nákupama prožili poslední chvíle na Korsice. Večer již na lodi jsme symbolicky nad hradbou hor tohoto různorodého ostrova viděli téměř dokonalý západ slunce. No a protože zapadlo, tak i zájezd skončil. Díky partě, co na něm se mnou byla, to ani tak nebyla práce, jako spíše dovolená :-) Proto GR20 všem vřele doporučuji!!!

PS: pokud se vám na zájezdu líbilo a budete se hlásit na další, tak mi moc moc pomůže, když do přihlášky napíšete, že se hlásíte na mé doporučení a zároveň mě o tom napíšete mejla, díky moc Mára (je mi to trapný, ale krize je krize)

Více fotek ze zájezdu najdete zde: http://picasaweb.google.com/mara.bobo/Korsika#