pátek 15. dubna 2016

Nordenskiöldsloppet, aneb tak trochu delší výlet na 200 km


Pamatuji si to úplně přesně. Venku prší, je devět hodin ráno, sedím u PC a snažím se předstírat práci. V tom na mě na fcb (facebook) vyskočí hláška, že kamarád Daniel Tynell pořádá závod na 220 km ve Švédsku na běžkách. Koukl jsem na to, ani to moc nestudoval a říkám si: „to může jet jen magor!“. Po chvíli mi to ale nedalo a jen tak ze srandy jsem to poslal členům našeho Silvini Madshus týmu, co oni jako na to. Vymyšlené jsem to měl tak, že když se najdou aspoň čtyři blázni, tak do toho půjdu, jinak to pouštím k ledu. No a světe div se, těch bláznů bylo nakonec osm. Tak jsme se přihlásili a trénink i přípravy odložili na neurčito.

Jedná se o jeden z nejstarších závodů na světě, který se naposledy jel před 132 lety v roce 1884 na 220 km a v neuvěřitelném čase 21 hodin a 22 minut ho na dřevěných lyžích o délce 230 cm a šířce 12 cm vyhrál Pavva-Lasse Nilsson Tuorda. Závod se jede těsně nad polárním kruhem v severním Švédsku mezi městy Jokkmokk a Kvikkjokk v oblasti zamrzlých jezer, které spojuje řeka Luleälven.

Žádné komentáře:

Okomentovat