sobota 16. ledna 2010

Jizerská 50, aneb jak to bylo

Pondělí - pohoda, klid, tréninkové volno

Úterý - v práci se to začíná plnit prací :D, ale večer jsem si našel čas na trénink, nechci to zakřiknout, ale trochu se tam rýsovala forma . . .

Středa - první tragédie týdne je na světě, utrhl jsem zip na své závodní botě, ale kein štres, švec to prej do pátku zašije :-) Taky jsem byl dnes testovat lyže - výsledek je zcela neurčitý, všechny jedou stejně a já nevím, zda dobře nebo ne? A hlavně které vybrat?
Čtvrtek - hurá, přišel enervit, máme co papat a pít, na kopytu se střídá jedna lyže za druhou, začínám být nastydlej, trénink stál taky za prt, pač jsem málem nedojel ani na Hřebínek, takhle forma nevypadá . . . Navíc v práci s Radimem nad kopytem až do 8 do večera . . .

Pátek -
mam opravenou botu, švec je machr, vyzvedl jsem si startovní šíslo do elitní vlny, poslední lyže po zběsilém pracovním tempu na Jizerskou 30 jsem vydal okénkem 5 min před startem, fíha, ale stihlo se to všechno, Radim, Terka i Bára úspěšně reprezentovali tu naší boudičku (Skiservis Mára), odpoledne už pohoda, lehké projetí se, forma stále nikde a ještě začínám bejt nemocnej, to nemůže dobře dopadnout . . . V práci jenom do 7, takže pohoda. V noci přijel Ježek s Májou, bude sranda.

Sob
ota - ranní test lyží opět nevyšel, už si vybírám jenom ze dvou, ale stále ještě nevím, které vybrat, zda ty osvědčené, či nové, přes den s Radimem opět hákujeme, Ježek nám pomáhá, Mája krmí, boudička chvílemi praská ve švech, večer už jen doděláváme svoje lyže na závoda a Ježek mi pomáhá s posledním testem, vybírám nakonec lyže, jímž vděčím za všechny úspěchy a dávám na ně parafíny od firmy SkiGo v tomto pořadí: LF Green, LF Graphite, HF Blue, HF New Snow, navrch ještě prášek C105, takže suma sumárum 5 vrstev. Doděláno v 9 večer a tak šupky hupky k Alešovi, kde už čeká Mája s večeří. Malujeme vlajky na čísla, Aleš nám uvařil pudink a s Ježkem zaháníme startovní nervozitu prohlížením časopisu Maxim, který nám pořadatelé dali k číslu - no fakt paráda, tolik chytrejch věcí jsem se už dlouho nedozvěděl . . . Trochu vrásky mi při usínání dělá déšť, jenž se spouští z nebe namísto sněhu.

Neděle - budíček 5:00, následuje oblíbená trojkombinace záchod-ovesná kaše-záchod a už běžim v dešti na stadion, cestou přemýšlím, zda mam lyže přeparafínovat či ne. V 6:00 už mi Maty a Ziki dali první namazané lyže a začalo nekonečné ježdění k Buku a zpět se stále jinou mázou, pač se pořád měnilo počasí a místo deště začalo hustě sypat jak za časů Josefa Lady. Co mazat lidem jsme už rozhodli kolem sedmé, ale co nám, to je prý na nás. No nic, vzal jsem toaleťák a šel to rozhodnout na záchod, abych popřípadě mohl říct, že jsem to dneska všechno doslova prosral. Zbyňa šel do tuhých vosků a já si nakonec vybral mikrokontakt. Rychle svléknout, napít a už nás volají na start. Tak tak jsem stihl zabrat první lajnu. Chvíle rozcvičování, intelektuální rozhovor se Standou a najednou nám to Narcis Klausů zase odstartoval.

U lesa jsem pípal jako druhý v pořadí a z publika slyším: "Mařeno, přeci nebudeš druhej!!!", tak jsem za to vzal a na první kameru už jsem samozřejmě přijížděl první s těma nabušencema za sebou, včetně Thomase Alsgaarda a Andruse Veerpala. No bohužel naposled, pak jsem zkušeně zpomalil a nechal je jet, aby si náhodou někdo nemyslel, že se flákaj :-D Úvoz jsem prosmekal, k Buku to drželo dobře a dolů na Novou Louku mi to jelo ze všech nejlépe, tak jsem se trochu uklidnil a vypadalo to, že jsem mázu vybral dobře. Na Kristiánově jsem ještě naposled zahlédl čelo a říkal si, že takhle dojet, by nebylo špatné. Kousek výš ale ouvej, bez vosku chlapče couvej. Mikráč přestal fungovat a zbytek kopce na Rozmezí pro mě znamenal soupaž nebo soupaž s nohou. Byl jsem docela rád, že už jsem nahoře. Bohužel jako obvykle sám a dobrá skupina jezdců přede mnou zhruba 200m, což se prostě jen tak dojet nedá. Každopádně jsem to zkusil, však marně. Kásárenská i Knížecí byly letos jenom o píchání. Kopec nahoru po Jezdecké jsem musel potupně běžet stromečkem, ale vůbec mi to nevadilo, pač mě dole rozesmál jeden pohotový fanoušek, co mi na otázku, kde se tady vzal ten kopec hbitě odpověděl: "to tady letos postavili". Jizerka byla v pohodě, nakopla mě zpráva, že jsem jen 5 min za čelem. K Bunkru opět stromečkem a Promenádní soupaž. Zaplať Pán Bůh, že mi ty lyže aspoň tolik jely. Po příjezdu na Smědavu jsem tak trochu dopředu tušil problém a on opravdu přišel. Síla na soupaž už nebyla a lyže nedržely ani trochu, tak jsem to vydržel alespoň kolem kamery, aby nebyla ostuda a pak už jsem nahoru ťapal stromečkem, jako kdybych byl zrovna poprvé na lyžích. Jo krize je sviňa. Měl jsem původně v plánu napsat si na číslo reklamu na svůj Skiservis Mára, ale v tu chvíli jsem byl strašně rád, že ji tam nemam, pač ta polochůze s roztaženýma nohama a poslintanym ksichtem na délce 2 km, by musela působit jednoznačně komicky. Od Pavlíny louky už to ale zase přišlo a soupaž dominovala Jizerským horám. Cestou mě ještě pobavila příhoda s tabletou proti křečím, pač jsem měl proplou nohu jak fotbalisti po 20 min chůze na hřišti. Utrhl jsem si jí z čísla a když jsem si ji dával do pusu, tak hup mrška na zem. No nic, dal jsem druhou, ale ta byla nějaká použitá a tak jsem ji po chvilce vyplivl i s kolou, co jsem dostal na občerstvení. Omlouvám se všem za mnou. Nahoru na Žďárek jsem si udělal rozhodující náskok před pronásledovateli, Mařenu i s pozdravem proletěl jak Northug když finišuje a na Hřebínku jsem se již tradičně ptal po párcích. Všechny přítomné jsem rozesmál natolik, že mi nikdo nepodal pití. A sakra. No nic, Olivetku i Vládní jsem si už v klidu vyjel soupaží spolu s dalšími dvěma soupeři, kterým jsem pak pod Bukem nastoupil. Náskok 20 m po 50 m se zdál být dokonalý, ne však již moje tělo, které odmítlo v daném tempu pokračovat a tak mě zas dojeli. Druhý pokus jsem dal v tom hupíku po sjezdu od Buku a zase to nevyšlo a tak jsem si nechal strhující finiš až pro diváky na stadion. Samozřejmě, že se doma neprohrává, tak jsem projel cílem spokojený na 40. místě v čase 2:26,04 se ztrátou na vítěze pouhých 11 min.

Pak jsem tak trochu umřel a do pohody mě dostalo až pivo, jenž je jednoznačně nejlepším iontovým nápojem pod sluncem. Obídek na Dolině také bodnul a večer zakončilo opět pivečko, slivovice, šampáňo, víno a ještě třešinka na dortu, ale o té se nemluví . . .

Jizerská 50 byla letos krásná, zajímavá a těžká, každopádně díky všem, co se na ní podíleli, protože ji připravili úplně super i přes to, že ještě týden před startem leželo v Bedřichově pouhých 10 cm sněhu. Skol na dalších závodech.


2 komentáře:

  1. Vzpomněl by sis prosím, co jste vybrali za tuhé vosky? A s odstupem času, jakou mázu by jsi zvolil, kdyby se ty podmínky opakovali??

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, tak už si fakt nevzpomenu, ale urřitě vím, že bych znova jel na mikro :-)

    OdpovědětVymazat