pátek 10. dubna 2009

Moje dosavadní lyžařská kariéra

Celý život se věnuji snad všem sportům, co existují, ale tím nejkrásnějším pro mě vždy bylo, je a bude běžecké lyžování. Mezi mé největší úspěchy patří zaběhnutí světového rekordu v mládežnických štafetách na 10x10 km v roce 1997 v německém Hanau, v roce 1999 6. místo na mistrovství ČR v kategorii dorost starší na 10 km klasicky a 1. místo na Jizerské 50 v kategorii junioři na 25 km klasicky, dále v roce 2000 3. místo na mistrovství ČR v kategorii junioři na 30 km klasicky, 1. místo na Jizerské 50 v kategorii junioři na 50 km klasicky a 8. místo na mezinárodním akademickém mistrovství Rakouska v kategorii muži na 10 km klasicky a v roce 2001 6. místo na mistrovství ČR v kategorii junioři ve sprintu bruslením. Pak moji kariéru přerušilo opakované zranění kolena, které prozatím řešilo několik operací. V roce 2007 se mi podařilo zajet 135. místo na Vasaloppetu ve Švédsku, kdy jsem za vítězem 90 km dlouhého běhu zaostal pouhých 6 minut. Rok na to se mi tento výsledek podařilo ještě vylepšit, kdy jsem obsadil na 9O km klasicky 50. místo a jako 2. Čech zaostal za Standou Řezáčem pouhých 20 sekund.Tento závod považuji za největší úspěch ve své sportovní kariéře. V letošním roce 2009 jsem zajel 27. místo na Jizerské 5O (trať 50 km klasicky) a stejně tak i v Německu na 50 km klasicky na Koenigludwiglaufu, kde jsem byl opět jako 2. nejlepší Čech se ztrátou na vítěze 9 minut. V potvrzení výtečné formy na Vasově běhu mi zabránila chřipka, kterou jsem spolu s teplotami přes 39°C dostal tři dny před startem, takže mě možná na startu ještě příští rok uvidíte ...

A kariéra ještě nekončí, nýbrž pokračuje. Letošní Jizerská 50 se povedla, znamenala zatím nejlepší výsledek na této trati, ve velmi silné konkurenci 40. místo se ztrátou pouhých 11 min na vítěze, z Čechů 5. Poté přišel úspěch na Karlovské 50 v podobě druhého místa. Za vrchol své dosavadní kariéry beru 89. místo na Vasaloppetu 2010 v čase 4:23 na pomalém sněhu, kdy jsem jako 3. Čech ztratil na vítěze 20 min.

No a jede se dál, v roce 2011 toho bylo hodně, 1. místo v Jizerské firemní štafetě, 2. místo na běhu Polských horníků, 40. místo na Koenigu, 1. místo na Janovské 30, 103. místo na Vasáku v osobním rekordu 4:21 a nejvíce ceněné 65. místo v čase 3:01 20 min za vítězem jako 3. Čehun v Norsku na závodu klasiků Bikenbeinner.

2 komentáře:

  1. Wow, to je teda borec, a skromnej kluk, navíc ;o)) Jenom už by měl nechat těch řečí o konci kariéry, vždyť tu dospěláckou sotva začal! Však ona to nějaká sázka spraví...

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě jsi zapomněl v roce 1997 vypití půlitru piva za 3.6 s, čímž jsi skončil na pěkném druhém místě v republice v závodu staršího dorostu.

    OdpovědětVymazat